24 Kasım 2007 Cumartesi

pamuk poğaça


PORSELEN DEMLİK 5ETKİNLİĞİ;


http://www.yenitadlar.blogcu.com/ Nurcanımızın arkadaşımızın düzenlediği etkinlik için
yaptım bu poğaçaları nefis oldular.

aslında esradan sonra elim pc ye gitmiyordu ama
biraz kendimi zorlayarak geçtim buraya
blogcu arkadaşlarımızın özelliklede ona çok yakın olanların yazılarını okudum pek çoğunun birleştiği bir nokta vardı. hayat devam ediyordu ve
Esra için yapabileceğimiz tek şey ona dua etmekti. evet buna bende katılıyorum dualarım seninle olacak Esra.


Poğaçanın tarifine gelince çok kolay belkide çok biline bir tarif ama harika bir tat denemeyen varsa helede benim gibi poğaçaya hastalarsa hiç kaçırmasınlar bu tarifi;


MALZEMELER
4 su bardağı un
125 gr. tereyağ veya margarin
1/2 su bardağı sıvıyağ
3/4 su bardağı süt
1 paket instant maya
1 yemek kaşığı şeker
bir çimdik tuz
1 yumurta akı içine sarısı üzerine

İÇİ İÇİN
peynir
maydanoz


unu hamur yoğurma kabına alın instant mayayla karıştırın ben yuva marka kullandım.diğer malzemeleride karıştırıp yoğurarak yumuşak bir hamur elde edelim. sıcak ortamda üzerini örterek mayalanmaya bırakalım. hamurumuz yaklaşık iki kat hacme ulaşınca limon büyüklüğünde parçalar kopararak elimizle açıyoruz içine bolca peynirli harç koyarak kapatıp yuvarlıyoruz. üzerine yumurta sarısı sürerek susam çörekotu vb. serpip 180 derecede üzeri kızarana kadar fırınlıyoruz.

AFİYET OLSUN.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

eehhh aşk!! olsun ben geldiğimde bundan yapmazsan
Şimdiden pamuk poğaça yiyeceğim günü hayal ediyorum

RUMUZ: YAŞAR TİRYAKİNİN KÜÇÜK DAMADI

sekergibi dedi ki...

yaşar tiryakinin güçcücük damadı
nidemek sen gel bensana ne poğaçalar yaparım.
ama biz poğaça yapmayı senin karından öğrendik zaten şekerim.
ben sna pasta yapim.

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık nefis olmuş..

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzel olmuş, hem pamuk gibi, hem şeker gibi:) ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Canim,Yenitadlarin düzenledigi etkinlik 5.si.Sen hemen tur atlamissin.Tekrar sayfasina bak ve sayiyi düzelt istersen.
Pogacalar nefis,ellerine saglik.

Ayrica oglusunun yeni yasi hayirli olsun.Saglikli uzun ömürlü olsun.
Kendine iyi bak,güzel bir hafta gecirmen dilegiyle sevgiler...